Informace o kvalifikační práci Naplňování Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané v období let 2014-2020 základními školami v Moravskoslezském kraji
Odevzdaná práce ukončená po neúspěšné obhajobě (OPUNO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Naplňování Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané v období let 2014-2020 základními školami v Moravskoslezském kraji
Hlavní téma v angličtině
Fulfillment of the Concept to Support the Development of Talent and Care for the Gifted for 2014-2020 by Primary Schools in the Moravian-Silesian Region
Název dle studenta
Naplňování Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané v období let 2014-2020 základními školami v Moravskoslezském kraji
Název dle studenta v angličtině
Fulfillment of the Concept to Support the Development of Talent and Care for the Gifted for 2014-2020 by Primary Schools in the Moravian-Silesian Region
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání nadaných žáků na základních školách. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů nadání a talent. Dále přibližuje formy a možnosti vzdělávání nadaných žáků v rámci českého vzdělávacího systému. Teoretickou část uzavírá stručná charakteristika dvou po sobě jdoucích Koncepcí rozvoje nadání a péče o nadané a přehled nejvýznamnějších institucí podporujících vzdělávání nadaných dětí. Klíčovým cílem empirické části práce bylo zjistit, jak základní školy v Moravskoslezském kraji naplňovaly hlavní úkoly Koncepce rozvoje nadání a péče o nadané v období let 2014-2020. Z výzkumu vyplynulo, že v Moravskoslezském kraji jsou základní školy, které podporují nadané žáky a pracují s nadanými žáky v rámci nastavených možností. Ale na druhé straně jsou i základní školy, které zatím se vzděláváním nadaných žáků, nemají žádnou praktickou zkušenost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns the issue of education of gifted students at primary schools. The theoretical part deals with the explanation of the basic concepts of talent. It also introduces the forms and possibilities of educating gifted students within the Czech educational system. The theoretical part is concluded with a brief description of the Concepts of Gifted Development and Care for the Gifted and an overview of the most important institutions supporting the education of gifted children. The key goal of the empirical part of the work was to find out how primary schools in the Moravian-Silesian Region fulfilled the main tasks of the Concept of Gifted Development and Care for the Gifted in the period 2014-2020. The research showed that there are primary schools in the Moravian-Silesian Region which support gifted pupils and work with gifted pupils within the set opportunities. But on the other hand, there are primary schools which have not had practical experience with the education of gifted pupils so far.
Klíčová slova
nadání, talent, systém vzdělávání nadaných, identifikace, koncepce, systematická podpora nadaných
Klíčová slova v angličtině
ability, talent, system of gifted education, identification, conception, systematic support of gifted
Rozsah průvodní práce
62
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání nadaných žáků na základních školách. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů nadání a talent. Dále přibližuje formy a možnosti vzdělávání nadaných žáků v rámci českého vzdělávacího systému. Teoretickou část uzavírá stručná charakteristika dvou po sobě jdoucích Koncepcí rozvoje nadání a péče o nadané a přehled nejvýznamnějších institucí podporujících vzdělávání nadaných dětí. Klíčovým cílem empirické části práce bylo zjistit, jak základní školy v Moravskoslezském kraji naplňovaly hlavní úkoly Koncepce rozvoje nadání a péče o nadané v období let 2014-2020. Z výzkumu vyplynulo, že v Moravskoslezském kraji jsou základní školy, které podporují nadané žáky a pracují s nadanými žáky v rámci nastavených možností. Ale na druhé straně jsou i základní školy, které zatím se vzděláváním nadaných žáků, nemají žádnou praktickou zkušenost.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns the issue of education of gifted students at primary schools. The theoretical part deals with the explanation of the basic concepts of talent. It also introduces the forms and possibilities of educating gifted students within the Czech educational system. The theoretical part is concluded with a brief description of the Concepts of Gifted Development and Care for the Gifted and an overview of the most important institutions supporting the education of gifted children. The key goal of the empirical part of the work was to find out how primary schools in the Moravian-Silesian Region fulfilled the main tasks of the Concept of Gifted Development and Care for the Gifted in the period 2014-2020. The research showed that there are primary schools in the Moravian-Silesian Region which support gifted pupils and work with gifted pupils within the set opportunities. But on the other hand, there are primary schools which have not had practical experience with the education of gifted pupils so far.
Klíčová slova
nadání, talent, systém vzdělávání nadaných, identifikace, koncepce, systematická podpora nadaných
Klíčová slova v angličtině
ability, talent, system of gifted education, identification, conception, systematic support of gifted
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Vzdělávání nadaných žáků
2 Koncepce podpory a možnosti rozvoje nadaných žáků
3 Instituce a sdružení zabývající se vzděláváním nadaných žáků v České republice
4 Vzdělávání nadaných žáků na základních školách v Moravskoslezském kraji
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Vzdělávání nadaných žáků
2 Koncepce podpory a možnosti rozvoje nadaných žáků
3 Instituce a sdružení zabývající se vzděláváním nadaných žáků v České republice
4 Vzdělávání nadaných žáků na základních školách v Moravskoslezském kraji
Závěr
Seznam doporučené literatury
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ (2015). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál ISBN: 978-80-262-0969-0.
HAVIGEROVÁ, Jana Maria (2012). Pět pohledů na nadání. Praha: Grada ISBN: 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, Lenka (2009). Nadání a nadaní. Praha: Grada ISBN: 978-80-247-1998-6.
Seznam doporučené literatury
FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ (2015). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál ISBN: 978-80-262-0969-0.
HAVIGEROVÁ, Jana Maria (2012). Pět pohledů na nadání. Praha: Grada ISBN: 978-80-247-3857-4.
HŘÍBKOVÁ, Lenka (2009). Nadání a nadaní. Praha: Grada ISBN: 978-80-247-1998-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce. Komisi seznámila s cílem práce, krátce prezentovala teoretická východiska a použité metody. Na závěr prezentace rozebrala hlavní výsledky práce.
Studentce byla položena doplňující otázka z posudku, týkající se zaměření práce se studovaným oborem. Studentka reagovala, že má dojem, že by tématu bakalářské práce měla být věnována všeobecně větší pozornost.
Komise konstatovala, že práce je pedagogického zaměření a není provázána se studijním oborem Veřejná ekonomika a správa.
Komise doporučila přepracovat empirickou část a v závislosti na to upravit teoretickou část v souladu se zaměřením studovaného oboru. Zárověň má bakalářské práce přinášet konkrétní závěry, snížit počet výzkumných otázek a zaměřit se na jednu konkrétní.