Cílem této bakalářské práce je provedení porovnání vybraných faktorů souvisejících
se studiem na soukromé vysoké škole a veřejné vysoké škole, z pohledu nákladů,
spokojenosti a úspěšnosti studentů. Práce se tedy zabývá problematiku terciálního
vzdělávání v České republiky. Teoretická část práce poskytuje základní informace o
vzdělávání, vzdělávací soustavě, historický pohled a právní charakteristiku vysokoškolského
vzdělávání. V praktické části je poté rozebrán způsob financování školství a poté je proveden
výzkum mezi studenty vysokých škol. V závěrečné části bakalářské práce je výzkum
zhodnocen.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compare selected factors related to studying at a
private university and a public university, in terms of cost, satisfaction and success of
students. The work deals with the issue of tertiary education in the Czech Republic. The
theoretical part of the thesis provides basic information about education, the educational
system, the historical perspective and the legal characteristics of higher education. In the
practical part, the method of financing education is then analyzed and then research among
university students is demonstrated. In the final part of the bachelor thesis, the research is
evaluated.
Klíčová slova
Vzdělávání, vysoká škola, vzdělávací soustava, soukromá vysoká škola, školné
Cílem této bakalářské práce je provedení porovnání vybraných faktorů souvisejících
se studiem na soukromé vysoké škole a veřejné vysoké škole, z pohledu nákladů,
spokojenosti a úspěšnosti studentů. Práce se tedy zabývá problematiku terciálního
vzdělávání v České republiky. Teoretická část práce poskytuje základní informace o
vzdělávání, vzdělávací soustavě, historický pohled a právní charakteristiku vysokoškolského
vzdělávání. V praktické části je poté rozebrán způsob financování školství a poté je proveden
výzkum mezi studenty vysokých škol. V závěrečné části bakalářské práce je výzkum
zhodnocen.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compare selected factors related to studying at a
private university and a public university, in terms of cost, satisfaction and success of
students. The work deals with the issue of tertiary education in the Czech Republic. The
theoretical part of the thesis provides basic information about education, the educational
system, the historical perspective and the legal characteristics of higher education. In the
practical part, the method of financing education is then analyzed and then research among
university students is demonstrated. In the final part of the bachelor thesis, the research is
evaluated.
Klíčová slova
Vzdělávání, vysoká škola, vzdělávací soustava, soukromá vysoká škola, školné
1 Význam, poslání, trendy vzdělávání a vzdělávací systém v České republice
2 Vysokoškolské vzdělávání, jeho stručná historie a financování školství
3 Posouzení financování z hlediska studentů a jejich rodičů a sociálních poměrů
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Význam, poslání, trendy vzdělávání a vzdělávací systém v České republice
2 Vysokoškolské vzdělávání, jeho stručná historie a financování školství
3 Posouzení financování z hlediska studentů a jejich rodičů a sociálních poměrů
Závěr
Seznam doporučené literatury
DOLEŽALOVÁ, Lenka (2012). Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5993-1.
HLAĎO, Petr. (2013) Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze: analýza na základě dotazníkového šetření a ohniskových skupin. Brno: Mendelova univerzita v Brně. ISBN 978-80-7375-874-5.
CHLUP, Otokar. (1937) Vysokoškolské vzdělání učitelstva. Praha: vl. n.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽALOVÁ, Lenka (2012). Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5993-1.
HLAĎO, Petr. (2013) Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze: analýza na základě dotazníkového šetření a ohniskových skupin. Brno: Mendelova univerzita v Brně. ISBN 978-80-7375-874-5.
CHLUP, Otokar. (1937) Vysokoškolské vzdělání učitelstva. Praha: vl. n.