Bakalářská práce popisuje proces rozhodování o střídavé péči a roli OSPOD v tomto procesu. Vysvětluje tedy střídavou péči a proces rozhodování o této formě péče, včetně judikatury, která tento proces doplňuje a rozvíjí. Dále popisuje pojem sociálně-právní ochrany dětí a jeho důležitost a postavení v rozhodovacím procesu o střídavé péči. Praktická část pak popisuje základní postupy pracovníků OSPOD v opatrovnickém řízení u střídavé péče a jejich názor na střídavou péči.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis describes the decision-making process about alternating care and the role of OSPOD in this process. It therefore explains alternating care and the decision-making process for this form of care, including case law that complements and develops this process. It also describes the concept of social-legal protection of children and its importance and position in the decision-making process about alternating care. The practical part then describes the basic procedures of OSPOD workers in guardianship proceedings in alternating care and their opinion on alternating care.
Alternate care, social-legal protection of children, child, child's interest, parents, divorce, conflict guardian, guardianship proceedings.
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje proces rozhodování o střídavé péči a roli OSPOD v tomto procesu. Vysvětluje tedy střídavou péči a proces rozhodování o této formě péče, včetně judikatury, která tento proces doplňuje a rozvíjí. Dále popisuje pojem sociálně-právní ochrany dětí a jeho důležitost a postavení v rozhodovacím procesu o střídavé péči. Praktická část pak popisuje základní postupy pracovníků OSPOD v opatrovnickém řízení u střídavé péče a jejich názor na střídavou péči.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis describes the decision-making process about alternating care and the role of OSPOD in this process. It therefore explains alternating care and the decision-making process for this form of care, including case law that complements and develops this process. It also describes the concept of social-legal protection of children and its importance and position in the decision-making process about alternating care. The practical part then describes the basic procedures of OSPOD workers in guardianship proceedings in alternating care and their opinion on alternating care.
Alternate care, social-legal protection of children, child, child's interest, parents, divorce, conflict guardian, guardianship proceedings.
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Střídavá péče
2 Postavení orgánu sociálně-právní ochrany dětí u střídavé péče
3 Postoj pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí ke střídavé péči
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Střídavá péče
2 Postavení orgánu sociálně-právní ochrany dětí u střídavé péče
3 Postoj pracovníků orgánu sociálně-právní ochrany dětí ke střídavé péči
Závěr
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich a kol. (2015). Děti a rodiče v rozvodu: manuál pro zúčastněné profesionály a rodiny. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0968-3.
NOVÁK, Tomáš (2013). Střídavá péče o dítě: zájem dítěte především. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0342-1.
TRÁVNÍČEK, Milan (2015). Střídavá péče. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-596-1.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich a kol. (2015). Děti a rodiče v rozvodu: manuál pro zúčastněné profesionály a rodiny. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0968-3.
NOVÁK, Tomáš (2013). Střídavá péče o dítě: zájem dítěte především. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0342-1.
TRÁVNÍČEK, Milan (2015). Střídavá péče. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-596-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student Tomáš Votava v úvodu představil svou bakalářskou práci na téma Rozhodování o střídavé péči a role orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Poté předsedkyně komise doc. Maria Vašutová seznámila komisi s posudkem vedoucího práce a s posudkem oponenta práce. Následovalo zodpovězení otázek z obou posudků, na které student reagoval velmi dobře.
Student se v problematice orientoval výborně.
Závěr oponentury byl zakončen diskuzí o zvoleném tématu bakalářské práce. Student reagoval na otázky předsedkyně a členů komise adekvátně a odborně.