Tato práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů co se týče adolescence, stárnutí a stáří. Okrajově je zde vymezeno i období dospělosti.
hlavním cílem této práce bylo zjisti emocionální blízkost mezi adolescenty a jejich žijícími prarodiči.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focused on finding out the emotional closeness between adolescents and grandparents. The main goal of the study is to finde out whether today's adolescents like to spend their free time with their grandparents, and how important a role grandparents play in the lives of adolescents. For this purpose, a questionnaire survey was conducted among primary and secondary school pupils. The results showed different levels of emotional closeness, frequency of meeting and joint activities between grandparents and grandchildren.
Klíčová slova
Rodina, mezigenerační vztahy, adolescence, prarodiče, vztahy
Klíčová slova v angličtině
family, intergenerational relations, grandparents, adolescents, understanding, communication
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů co se týče adolescence, stárnutí a stáří. Okrajově je zde vymezeno i období dospělosti.
hlavním cílem této práce bylo zjisti emocionální blízkost mezi adolescenty a jejich žijícími prarodiči.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focused on finding out the emotional closeness between adolescents and grandparents. The main goal of the study is to finde out whether today's adolescents like to spend their free time with their grandparents, and how important a role grandparents play in the lives of adolescents. For this purpose, a questionnaire survey was conducted among primary and secondary school pupils. The results showed different levels of emotional closeness, frequency of meeting and joint activities between grandparents and grandchildren.
Klíčová slova
Rodina, mezigenerační vztahy, adolescence, prarodiče, vztahy
Klíčová slova v angličtině
family, intergenerational relations, grandparents, adolescents, understanding, communication
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Teoretická východiska k problematice mezigeneračních vztahů
2 Biodromální vývoj a změny v oblasti dospívání, dospělosti, stárnutí a stáří
3 Výsledky výzkumu a analýza emocionálního vztahu vnoučat k prarodičům
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Teoretická východiska k problematice mezigeneračních vztahů
2 Biodromální vývoj a změny v oblasti dospívání, dospělosti, stárnutí a stáří
3 Výsledky výzkumu a analýza emocionálního vztahu vnoučat k prarodičům
Závěr
Seznam doporučené literatury
ROSS, Nicola J., HILL, Malcolm, SWEETING, Helen, CUNNINGHAM-BURLEY, Sarah (2004). Grandparents and teen grandchildren: Exploring Intergenerational Relationships. Retrieved October 7, 2009, from Centre for the Child and Society, Web site: https://www.strath.ac.uk/media/departments/glasgowschoolofsocialwork/gccs/me
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK (2013). Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. ISBN 978-80-7464-125-1.
VAŠUTOVÁ, Maria (2022). Biodromální psychologie pro pomáhající profese: dospělost, stárnutí a stáří. 2. vydání. Havířov: VŠ PRIGO. ISBN 978-80-7329-471-7.
Seznam doporučené literatury
ROSS, Nicola J., HILL, Malcolm, SWEETING, Helen, CUNNINGHAM-BURLEY, Sarah (2004). Grandparents and teen grandchildren: Exploring Intergenerational Relationships. Retrieved October 7, 2009, from Centre for the Child and Society, Web site: https://www.strath.ac.uk/media/departments/glasgowschoolofsocialwork/gccs/me
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK (2013). Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě. ISBN 978-80-7464-125-1.
VAŠUTOVÁ, Maria (2022). Biodromální psychologie pro pomáhající profese: dospělost, stárnutí a stáří. 2. vydání. Havířov: VŠ PRIGO. ISBN 978-80-7329-471-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka Natalie Kluzová v úvodu představila svou bakalářskou práci na téma Mezigenerační vztahy z pohledu adolescentů. Samotné představení práce bylo nedostačující. I někteří členové komise již k samotnému úvodu měli výhrady. Studentka totiž nezohlednila ve své obhajobě připomínky z posudků práce. Recenzenti seznámili státnicovou komisi s posudky (posudek vedoucí práce - návrh hodnocení E, posudek oponentky práce - návrh hodnocení F). Následně měla studentka vysvětlit výtky stanovené v obou posudcích. Na dotazy všech členů komise nedokázala adekvátním a odborným způsobem reagovat, ani hodnověrně neozřejmila důvody nejvážnějších nedostatků, jak v teoretické tak zejména ve výzkumné části, jak o to vedoucí práce ve svém posudku žádala. Komise celkově vyhodnotila, že bakalářská práce nesplnila požadavky kladené na vysokoškolskou kvalifikační práci. Usnesla se, že bakalářskou práci s názvem Mezigenerační vztahy z pohledu adolescentů musí studentka přepracovat.