Bakalářská práce se zabývá životní spokojeností učitelů základních škol a pracovníků v sociálních službách vykonávající přímou obslužnou péči v domovech pro seniory. Cí-lem bakalářské práce bylo zjistit a popsat celkovou životní spokojenost dvou již zmiňova-ných skupin a porovnat jednotlivé oblasti životní spokojenosti. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části je popsaná samotná profese dvou již zmiňovaných skupin, její náročnost ovlivňující zdraví, charakteristika, osobnosti pracovníka pomáhající profe-se. Rovněž je popsána životní spokojenost, její ovlivňující faktory a pojmy. Empirická část spočívá ve zpracování kvantitativních dat použitého dotazníku životní spokojenosti. Jedním z výsledných zjištění je, že u učitelů byla zaznamenána větší životní spokojenost než u pracovníků v sociálních službách.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the life satisfaction of primary school teachers and social service workers performing direct service care in homes for the elderly. The aim of the bachelor's thesis was to find out and describe the overall life satisfaction of the two alrea-dy mentioned groups and to compare individual areas of life satisfaction. The work is di-vided into two parts. In the first theoretical part, the profession itself of the two already mentioned groups is described, its demandingness affecting health, the characteristics, the personality of the worker helping the profession. Life satisfaction, its influencing factors and concepts are also described. The empirical part consists in the processing of quantita-tive data of the life satisfaction questionnaire used. One of the resulting findings is that teachers had higher life satisfaction than social service workers.
Klíčová slova
Životní spokojenost, učitel, pracovník v sociálních službách, profese, faktory, kvalita ži-vota, determinanty životní spokojenosti
Klíčová slova v angličtině
Life satisfaction, teacher, worker in social services, profession, factors, quality of life, determinants of life satisfaction
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá životní spokojeností učitelů základních škol a pracovníků v sociálních službách vykonávající přímou obslužnou péči v domovech pro seniory. Cí-lem bakalářské práce bylo zjistit a popsat celkovou životní spokojenost dvou již zmiňova-ných skupin a porovnat jednotlivé oblasti životní spokojenosti. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části je popsaná samotná profese dvou již zmiňovaných skupin, její náročnost ovlivňující zdraví, charakteristika, osobnosti pracovníka pomáhající profe-se. Rovněž je popsána životní spokojenost, její ovlivňující faktory a pojmy. Empirická část spočívá ve zpracování kvantitativních dat použitého dotazníku životní spokojenosti. Jedním z výsledných zjištění je, že u učitelů byla zaznamenána větší životní spokojenost než u pracovníků v sociálních službách.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the life satisfaction of primary school teachers and social service workers performing direct service care in homes for the elderly. The aim of the bachelor's thesis was to find out and describe the overall life satisfaction of the two alrea-dy mentioned groups and to compare individual areas of life satisfaction. The work is di-vided into two parts. In the first theoretical part, the profession itself of the two already mentioned groups is described, its demandingness affecting health, the characteristics, the personality of the worker helping the profession. Life satisfaction, its influencing factors and concepts are also described. The empirical part consists in the processing of quantita-tive data of the life satisfaction questionnaire used. One of the resulting findings is that teachers had higher life satisfaction than social service workers.
Klíčová slova
Životní spokojenost, učitel, pracovník v sociálních službách, profese, faktory, kvalita ži-vota, determinanty životní spokojenosti
Klíčová slova v angličtině
Life satisfaction, teacher, worker in social services, profession, factors, quality of life, determinants of life satisfaction
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Poradenství a sociální práce jako profese
2 Osobnost pracovníka pomáhající profese v resortu školství a sociální práce
3 Faktory ovlivňující životní spokojenost
4 Analýza výsledků zaměřených na zjištění životní spokojenosti
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Poradenství a sociální práce jako profese
2 Osobnost pracovníka pomáhající profese v resortu školství a sociální práce
3 Faktory ovlivňující životní spokojenost
4 Analýza výsledků zaměřených na zjištění životní spokojenosti
Závěr
Seznam doporučené literatury
BANKS, Sarah (2012). Etiks and Valves in Social Work. UK: Macmillan Education. ISBN 978-1-137-60718-1
HAMPLOVÁ, Dana (2004). Životní spokojenost: rodina, práce a další faktory. Praha: Sociologický ústav AV ČR. ISBN 80-7330-063-X.
MATOUŠEK, Oldřich (2003). Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál. ISBN 80-7178-548-2.
PAYNE, Jan (2005). Kvalita života a zdraví. Praha: Triton. ISBN 80-7254-657-0.
Seznam doporučené literatury
BANKS, Sarah (2012). Etiks and Valves in Social Work. UK: Macmillan Education. ISBN 978-1-137-60718-1
HAMPLOVÁ, Dana (2004). Životní spokojenost: rodina, práce a další faktory. Praha: Sociologický ústav AV ČR. ISBN 80-7330-063-X.
MATOUŠEK, Oldřich (2003). Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál. ISBN 80-7178-548-2.
PAYNE, Jan (2005). Kvalita života a zdraví. Praha: Triton. ISBN 80-7254-657-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka ALENA POSPÍŠILOVÁ v úvodu představila svou bakalářskou práci na téma ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U PRACOVNÍKŮ POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ. Poté předsedkyně komise seznámila komisi s posudkem vedoucího práce a s posudkem oponenta práce. Následovalo zodpovězení otázek z obou posudků, na které studentka velmi dobře reagovala.
Studentka se v problematice dobře orientovala.
Závěr oponentury byl zakončen diskusí o zvoleném tématu bakalářské práce. Studentka reagovala na otázky předsedkyně a členů komise velmi dobře.