Tato bakalářská práce se věnuje tématu používaných informačních systémů v jedné z předních nestátních neziskových organizací, a to v Armádě spásy v České republice, z.s., která se dlouhodobě zaměřuje na pomoc lidem bez přístřeší a lidem bezdomovectvím ohroženým. Práce v úvodu stručně popisuje vznik a vývoj mateřské organizace, která má za sebou více než stopadesátiletou tradici, a která v současnosti provozuje své pobočky v řadě zemí napříč kontinenty. Z toho plynou jisté odlišnosti a potřeby Armády spásy v České republice, z.s. i na prostředí informačních systémů z důvodu zajištění mezinárodní komunikace uvnitř organizace a požadavky na kvalitní zabezpečení komunikace.
Hlavním cílem práce je zmapovat současný stav a navrhnout pro interní potřebu dílčí modernizaci prostředí a nástrojů pro další období tak, aby si organizace mohla zachovat stabilitu, potenciál pro další kvantitativní růst, kvalitativní rozvoj a současně, aby byly nástroje dlouhodoběji udržitelné a nákladově v prostředí nestátní neziskové organizace akceptovatelné. Metodou dotazníkového šetření byla získána data pro nezbytné analýzy a souběžně byly realizovány konzultace s vybranými klíčovými pracovníky, díky kterým bylo možné požadavky zpřesnit a navržené nové prostředí na ně lépe cílit.
Na základě analýzy získaných informací v rámci dotazníkového šetření byly identifikovány oblasti potřeb pro další rozvoj a navržena řešení v podobě implementace nástrojů MS365 a aplikace DokMistr. Byly navrženy okruhy doporučeného zaškolení zaměstnanců v oblasti práce s nástroji MS365, typové vybavení technikou jak v podobě doporučené konfigurace hardware, tak také typové vybavení softwarovými nástroji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the usage of information systems in one of the most prominent international nonprofit organizations - the Salvation Army, specifically its Czech branch, which has a history of helping people who are homeless or in danger of homelessness. The introduction briefly describes the founding and evolution of the parent organization, which prides itself with more than 150-year-old tradition and branches in many countries across the continents. This means that individual branches have their differences and that the Czech branch has different needs, especially in the area of information systems, that ensure secure international communication inside the company.
The main goal of the thesis is to map the current state of the internal information system and propose a partial solution that would help modernize the tools needed for stability, potential and quantitative and qualitative growth. At the same time this proposal aims to improve the necessary tools in terms of long-term sustainability and cost efficiency. With the help of questionnaire methodology, data have been acquired for necessary analysis. At the same time, interviews with key workers have been conducted, which helped to narrow the requirements and improve the solution that aims to benefit the workers.
The analysis of the data from the questionnaire has identified areas for further growth and led to the proposal of a solution in the form of MS365 and DokMistr. The thesis also recommends employee training with the tool MS365, ideal hardware configuration and other software tools.
Klíčová slova
Budování firemní IT infrastruktury, modernizace informačních systémů, sociální služby, dotazník, základní soubor, výběrový soubor, hardware, software.
Klíčová slova v angličtině
Building corporate cloud-based IT infrastructure, modernization of information systems, social services, questionnaire, base group, selective group, hardware, software.
Rozsah průvodní práce
83 s. (103515 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje tématu používaných informačních systémů v jedné z předních nestátních neziskových organizací, a to v Armádě spásy v České republice, z.s., která se dlouhodobě zaměřuje na pomoc lidem bez přístřeší a lidem bezdomovectvím ohroženým. Práce v úvodu stručně popisuje vznik a vývoj mateřské organizace, která má za sebou více než stopadesátiletou tradici, a která v současnosti provozuje své pobočky v řadě zemí napříč kontinenty. Z toho plynou jisté odlišnosti a potřeby Armády spásy v České republice, z.s. i na prostředí informačních systémů z důvodu zajištění mezinárodní komunikace uvnitř organizace a požadavky na kvalitní zabezpečení komunikace.
Hlavním cílem práce je zmapovat současný stav a navrhnout pro interní potřebu dílčí modernizaci prostředí a nástrojů pro další období tak, aby si organizace mohla zachovat stabilitu, potenciál pro další kvantitativní růst, kvalitativní rozvoj a současně, aby byly nástroje dlouhodoběji udržitelné a nákladově v prostředí nestátní neziskové organizace akceptovatelné. Metodou dotazníkového šetření byla získána data pro nezbytné analýzy a souběžně byly realizovány konzultace s vybranými klíčovými pracovníky, díky kterým bylo možné požadavky zpřesnit a navržené nové prostředí na ně lépe cílit.
Na základě analýzy získaných informací v rámci dotazníkového šetření byly identifikovány oblasti potřeb pro další rozvoj a navržena řešení v podobě implementace nástrojů MS365 a aplikace DokMistr. Byly navrženy okruhy doporučeného zaškolení zaměstnanců v oblasti práce s nástroji MS365, typové vybavení technikou jak v podobě doporučené konfigurace hardware, tak také typové vybavení softwarovými nástroji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the usage of information systems in one of the most prominent international nonprofit organizations - the Salvation Army, specifically its Czech branch, which has a history of helping people who are homeless or in danger of homelessness. The introduction briefly describes the founding and evolution of the parent organization, which prides itself with more than 150-year-old tradition and branches in many countries across the continents. This means that individual branches have their differences and that the Czech branch has different needs, especially in the area of information systems, that ensure secure international communication inside the company.
The main goal of the thesis is to map the current state of the internal information system and propose a partial solution that would help modernize the tools needed for stability, potential and quantitative and qualitative growth. At the same time this proposal aims to improve the necessary tools in terms of long-term sustainability and cost efficiency. With the help of questionnaire methodology, data have been acquired for necessary analysis. At the same time, interviews with key workers have been conducted, which helped to narrow the requirements and improve the solution that aims to benefit the workers.
The analysis of the data from the questionnaire has identified areas for further growth and led to the proposal of a solution in the form of MS365 and DokMistr. The thesis also recommends employee training with the tool MS365, ideal hardware configuration and other software tools.
Klíčová slova
Budování firemní IT infrastruktury, modernizace informačních systémů, sociální služby, dotazník, základní soubor, výběrový soubor, hardware, software.
Klíčová slova v angličtině
Building corporate cloud-based IT infrastructure, modernization of information systems, social services, questionnaire, base group, selective group, hardware, software.
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Zdokumentování stávajícího stavu IT podpory oběhu zpráv a dokumentů na pracovišti studenta, identifikace slabých míst a prostoru ke zlepšení, a to včetně průzkumu uživatelské spokojenosti
2 Návrh variantního řešení pro zlepšení IT podpory ve vymezených oblastech podle identifikovaných slabých míst
3 Plán postupu nasazení dokumentového systému a modernizace e-mailového systému
4 Vyhodnocení implementace dokumentového systému a nového e-mailového systému
5 Návrh standardu pro technické vybavení IT technikou pro jednotlivé lokality pracoviště studenta
6 Vyhodnocení úspěšnost projektu modernizace IT podpory na základě vhodně identifikovaných ukazatelů
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Zdokumentování stávajícího stavu IT podpory oběhu zpráv a dokumentů na pracovišti studenta, identifikace slabých míst a prostoru ke zlepšení, a to včetně průzkumu uživatelské spokojenosti
2 Návrh variantního řešení pro zlepšení IT podpory ve vymezených oblastech podle identifikovaných slabých míst
3 Plán postupu nasazení dokumentového systému a modernizace e-mailového systému
4 Vyhodnocení implementace dokumentového systému a nového e-mailového systému
5 Návrh standardu pro technické vybavení IT technikou pro jednotlivé lokality pracoviště studenta
6 Vyhodnocení úspěšnost projektu modernizace IT podpory na základě vhodně identifikovaných ukazatelů
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOLLOLU, Roopha. Infrastructural Constraints of Cloud Computing. International Journal of Management, Technology and Engineering, 2020, 10: 255-260.
STANĚK, Jaroslav. Rozvoj a modernizace ICT z hlediska ekonomické efektivity organizace. Hradec Králové: 2015. Bakalářská práce. Univerzita Hradec Králové, fakulta informatiky a managementu.
TRNKA, Václav. Možnosti budování firemní IT infrastruktury v malých a středních firmách s využitím cloudů. Praha: 2015. Bakalářská práce. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum.
Seznam doporučené literatury
KOLLOLU, Roopha. Infrastructural Constraints of Cloud Computing. International Journal of Management, Technology and Engineering, 2020, 10: 255-260.
STANĚK, Jaroslav. Rozvoj a modernizace ICT z hlediska ekonomické efektivity organizace. Hradec Králové: 2015. Bakalářská práce. Univerzita Hradec Králové, fakulta informatiky a managementu.
TRNKA, Václav. Možnosti budování firemní IT infrastruktury v malých a středních firmách s využitím cloudů. Praha: 2015. Bakalářská práce. České vysoké učení technické v Praze. Výpočetní a informační centrum.
Přílohy volně vložené
NE
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma své bakalářské práce. Komisi seznámil s cílem práce, krátce prezentoval teoretická východiska a použité metody. Na závěr prezentace rozebral hlavní výsledky práce.
Byly zodpovězeny otázky z posudků:
Otázka VP: Zhodnoťte způsob měření projektu modernizace IT
Otázka Oponenta: Jakou máte představu o současném reálném stavu ovládání digitálního prostředí zaměstnanci.