Cílem této bakalářské práce je provedení porovnání vybraných faktorů souvisejících se studiem na soukromé vysoké škole a veřejné vysoké škole, z pohledu nákladů, spokojenosti a úspěšnosti studentů. Práce se tedy zabývá problematiku terciálního vzdělávání v České republiky. Teoretická část práce poskytuje základní informace o vzdělávání, vzdělávací soustavě, historický pohled a právní charakteristiku vysokoškolského vzdělávání. V praktické části je poté rozebrán způsob financování školství a poté je proveden výzkum mezi studenty vysokých škol. V závěrečné části bakalářské práce je výzkum zhodnocen.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compare selected factors related to studying at a private university and a public university, in terms of cost, satisfaction and success of students. The work deals with the issue of tertiary education in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis provides basic information about education, the educational system, the historical perspective and the legal characteristics of higher education. In the practical part, the method of financing education is then analyzed and then research among university students is demonstrated. In the final part of the bachelor thesis, the research is evaluated.
Klíčová slova
Vzdělávání, vysoká škola, vzdělávací soustava, soukromá vysoká škola, školné.
Cílem této bakalářské práce je provedení porovnání vybraných faktorů souvisejících se studiem na soukromé vysoké škole a veřejné vysoké škole, z pohledu nákladů, spokojenosti a úspěšnosti studentů. Práce se tedy zabývá problematiku terciálního vzdělávání v České republiky. Teoretická část práce poskytuje základní informace o vzdělávání, vzdělávací soustavě, historický pohled a právní charakteristiku vysokoškolského vzdělávání. V praktické části je poté rozebrán způsob financování školství a poté je proveden výzkum mezi studenty vysokých škol. V závěrečné části bakalářské práce je výzkum zhodnocen.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to compare selected factors related to studying at a private university and a public university, in terms of cost, satisfaction and success of students. The work deals with the issue of tertiary education in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis provides basic information about education, the educational system, the historical perspective and the legal characteristics of higher education. In the practical part, the method of financing education is then analyzed and then research among university students is demonstrated. In the final part of the bachelor thesis, the research is evaluated.
Klíčová slova
Vzdělávání, vysoká škola, vzdělávací soustava, soukromá vysoká škola, školné.
1 Význam, poslání, trendy vzdělávání a vzdělávací systém v České republice
2 Vysokoškolské vzdělávání, jeho stručná historie a financování školství
3 Posouzení financování z hlediska studentů a jejich rodičů a sociálních poměrů
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Význam, poslání, trendy vzdělávání a vzdělávací systém v České republice
2 Vysokoškolské vzdělávání, jeho stručná historie a financování školství
3 Posouzení financování z hlediska studentů a jejich rodičů a sociálních poměrů
Závěr
Seznam doporučené literatury
DOLEŽALOVÁ, Lenka (2012). Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5993-1.
HLAĎO, Petr (2013) Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze: analýza na základě dotazníkového šetření a ohniskových skupin. Brno: Mendelova univerzita v Brně. ISBN 978-80-7375-874-5.
CHLUP, Otokar. (1937) Vysokoškolské vzdělání učitelstva. Praha: vl. n.
Seznam doporučené literatury
DOLEŽALOVÁ, Lenka (2012). Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5993-1.
HLAĎO, Petr (2013) Rozhodování žáků absolventských ročníků základních škol o další vzdělávací a profesní dráze: analýza na základě dotazníkového šetření a ohniskových skupin. Brno: Mendelova univerzita v Brně. ISBN 978-80-7375-874-5.
CHLUP, Otokar. (1937) Vysokoškolské vzdělání učitelstva. Praha: vl. n.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce. Komisi seznámila s cílem práce, krátce prezentovala teoretická východiska a použité metody. Na závěr prezentace rozebrala hlavní výsledky práce.
Komise měla ke zpracování práce zásadní výhrady (nebyl naplněn cíl práce, formulace cíle práce nebyla konkrétní, uváděná data nejsou aktuální, vzhledem k tomu, že byla práce zpracována a odevzdána před dvěma roky, práce obsahuje kapitoly, které nesouvisí se zpracovaným tématem, na obhajobu BP nebyla řádně připravena).
Studentka nedokázala na připomínky komise adekvátně reagovat.
Komise doporučila práci přepracovat, zejména s ohledem na výše uvedené nedostatky a připomínky uvedené v posudcích.